2 maj 2010

Inget nytt FriiSpel denna vecka!!!

Med Mattias i koma efter ett omåttligt överintag och blandade av olika rusdrycker under fredagsdygnet, och jag själv åkt på straffkommendering i allehanda utomhus/våraktiviteter av min sämre hälft, blev det ingen inspelning av den omåttligt populära podcasten FriiSpel denna helg.

I ett tappert flyktförsök på lördagen. En riktig Solid Snake bedrift, ålade, hasade och svor jag mig in bakom komposten för att kontakta min kompanjon Mattias, kodnamn: Yoshi.
Så här löd samtalet:

Solid Snake: - Kod röd, kod röd. Behöver omedelbar assistans med evakuering från Zon 13F. Hör du mig? Över.

Yoshi: - Ööööööööööööbbbööaaah!

Solid Snake: - Repetera, vi har en dålig lina. Över.

Yoshi: - Pffffttttttrrrmmch!

Solid Snake: - Uppfattat. Påbörjar undanledningsmanöver. Väntar på din signal. Över.

Vid det här läget hade min frånvaro noterats av straffkommendanten själv, vi kan kalla henne ”SS-Hilda”, som närmade sig min position med en brutal röd plastkratta i högsta hugg.
Febrilt letade jag efter ett vapen eller tillhygge, när jag hörde min ”brother in arms” signalera.

Yoshi: - Ka-ka. Ka-ka. Laakrritsshhhots!!!

Med adrenalinet pumpande genom min vältränade kropp, nerverna på helspänn och en förbannad SS-Hilda som snart skulle få syn på mig, trots mitt idogt ihop-plockade kamouflage av myrlik och annat äckligt jag samlat på mig på vägen hit, blev jag tvingad att använda mitt skärpta intellekt och improvisera mig ut ur denna till synes hopplösa situation.

Jag slet åt mig närmsta daggmask, bet huvudet (eller röven, vem vet) av fanskapet, reste mig brölande upp från mitt gömställe och kastade med en otrolig kraft och skicklighet, min huvud/rövlösa projektil rakt i högerögat på den förvånade SS-Hilda.

Solid Snake: - IN YOUR FACE BIATCH!!! Solid Snake is outta here!!!

I min lycka av att tillfälligt ha distraherat min plågoande, märkte jag aldrig den halvruttna mandarinen som låg mellan mig och friheten av att spela in ytterligare ett avsnitt av FriiSpel.

Med en 4.6 på Richterskalan damp jag i backen som en klubbad sälbäbis.
Plastkrattan fick en hedersplats i en för mig väldigt känslig kroppsöppning, och SS-Hilda fjättrade mig med en klädlina av nylon resten av mitt nu utökade straffpass.

Bakom komposten låg min mobil kvar. En kopplingston hördes när jag plockade upp den från marken.
Jag hoppades innerligt att Yoshi mådde lika dåligt som jag.

MEN nästa vecka är vi tillbaka.

Mattias kanske till och med kör en soloflygning i ett extraprogram här i början av veckan.
Vi lovar ingenting då han fortfarande är på avgiftning efter fredagens batalj med butejerna.

Jag ska slicka mina sår (inte bokstavligt) under veckan och återkommer till allas förtvivlan till en höjdarsändning någon gång under följande helg.

Må bra alla, vi höres.
//Roger

2 kommentarer:

  1. AAAHHHHAAA!!!! så det va det du pysslade med bakom komposten, jag som trodde att du jobbade aktivt med att rädda dagmaskarna från utrotning ;D

    Den där Yoshi verkar inte va nå att lita på direkt måste jag säga.....

    SvaraRadera