11 juni 2010

Galaxer i mina braxer: 2h i SMG2

Perfekt spelväder idag, regn och lite småkyligt. SMG2 har dock hjälpt mig att hålla värmen och skyddat nig från vätan.

På grund av yttre omständigheter och alldeles för mycket ansvarstagande av mig under dagen, har jag tyvärr inte kunnat tillbringa så mycket tid som jag egentligen skulle ha viljat spendera med Mario idag.

Cirkus 2 timmar har det blivit i alla fall. Värld ett är avklarad och värld två påbörjad.

Jakten på alla stjärnor är bara i begynnelsen. 13 stycken har jag skrapat ihop än så länge. Det kommer garanterat att finnas fruktansvärt mycket att göra för den som vill ta sig igenom varenda millimeter och uppleva allt i detta spel. Valuta för pengarna, jajamensan, sånt vill man ju ha.

Med själva spelet följde instruktions DVD:n som vi pratade om i ett tidigare avsnitt av FriiSpel. (För egen del, låter jag mitt exemplar ligga kvar i orginalförpackningen. Men för alla som besöker Galaxen för första gången, kan det förstås vara något att kika på.)
I förpackningen medföljde även en liten "lathund", i pappersform, en förklaring till kontrollens layout och de flesta funktioner man behöver för att kunna köra igång.

Måste säga att min magkänsla stämde även denna gång. Spelet är precis lika fantastiskt som dess föregångare, ja kanske bättre till och med, denna uppföljare känns lite som en "überdopad" SMG.
Nintendo har snaskat i utvecklarna lite magiska svampar och presto, SMG overdrive!!!

Yoshi är som bekant tillbaka vid Marios sida och den hungriga lilla gullungen är ett välkommet tillskott i denna makalösa uppföljare.

Kontrollerna sitter som en smäck. Wiimoten och Nunchucken känns som en naturlig förlängning av de egna lemmarna. Då de var länge sedan jag var och lekte i den första galaxen, kändes allt lite ovant de första 10 minuterna, men efter en halvtimme kunde man med precision "stajla" omkring som om man aldrig hade gjort något annat.

Jippiefuckinghooo!!! Det här är så kul.

Redan så här i början på värld 2, känner man på sig att saker och ting verkligen KOMMER att bli mer och mer utmanande ju längre man tränger in i galaxens inre. (Det där lät lite snuskigt, men det fanns ingen sexuell antydan "what so ever" i den tidigare meningen.)

Jag känner mig nöjd och glad för att ytterligare en gång få stifta bekantskap med Mario på Nintendo Wii. Många timmar, otaliga svordomar, oförglömliga spelminnen kommer vi att få uppleva tillsammans i den nya galaxen.

The King Is Back! - All Hail The KING!!!

//Roger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar