14 juni 2010

Nintendoångest, E3 förhoppning och det brutna samtalet.

In your face Bowser!!! Historiens mest trögfattade "dragonturtle" har bitit i gräset ännu än gång. Rövsmisk åkte den rackaren på, så det stod härliga till. Ännu en fjäder i hatten för "yours truly". Prinsessan, Mario och jag ska gå och titta på A-Team ikväll för att fira hennes nyvunna frihet.
(SS-Hilda får hänga på om hon är snäll och bjuder på popcorn.)

Som tur nog finns det mycket kvar att göra i Galaxen, som jag istället för SMG2 skulle vilja döpa om till SMG v2.0. Efter att ha kört igenom Marios andra äventyr på Wii:n, känns spelet mer som en uppgradering av det första spelet. Missförstå mig inte, spelet ÄR jättebra, men jag kan känna att det jag saknade mest var ännu mer unika banor och fiender.

Det fanns en del nytt, coolt och fräscht, men ändå kändes det som om att många detaljer genomgått "Nintendos Återvinningsprogram". Det hade inte skadat med fler nya fiender. Jag ville ha tillbaka den "WOOOW!!!" känsla man fick när man lirade SMG, för första gången. Fan vad gnällig jag känner mig. Det är väl åldern som tar ut sin rätt, en grinig, gnällig, krävande gubbjävel har man blivit. Mycket vill ha mer och så vidare...

Hur som helst är SMG2 ett höjdarlir i det nuvarande "halvdöda" spelbiblioteket på Wii. Jag tror jag fått någon form av "Nintendoångest". Det känns så tomt efter man kört igenom ett sådant här roligt och välgjort spel (trots återvinningen). Det känns som att det blir sååå väldigt långt mellan de riktigt bra spelsläppen, de riktiga "kioskvältarna" på Nintendos lilla vita låda. Man får vara tacksam om man får lira en eller två schyssta titlar till Nintendos maskin per år nu för tiden.

Jävligt surt känns det att spelutbudet till Wii:n börjar kännas lika urvattnat som ölet på en sunkig, snål och billig kvarterskrog. Jag har haft mycket kul med min Wii, men nu ser det ut som om att man måste vänta på att Nintendo släpper sina "flaggskepp", något annat verkar tyvärr inte finnas på horisonten.

Tur att E3 äger rum här nu i dagarna, ett nytt Zelda skulle ju inte sitta fel i "Nintendodepressionen". Det känns skönt att man har sin PS3 att lira på imellan de få BRA spelsläppen på Wii:n.

Vi får hoppas att vi alla, oavsett vilken konsol/konsoler eller olika plattformar vi spelar och har kul med, får många häftiga, coola och fantastiska spel och allehanda grejor, att glädjas och fröjdas över de närmaste dagarna.
E3 is on baby!

Ett shout går även ut till min käre kollega Mattias som befinner sig i ett av våra kära grannland. Vi talades vid igår , men samtalet bröts och jag kan bara hoppas att han inte blivit uppäten av någon muterad bergsGET, eller brutalt offrad till hedningar i någon bortglömd dalgång eller fjordsamhälle.

Mitt råd till dig Mattias om du har råkat illa ut, och istället för att ringa någon form av räddningstjänst, väljer att hooka upp din iPhone och läsa vår fantstiskt snygga och fräscha FriiSpelsblogg:

Peka upp i luften.
Skrik följande: TITTA EN KJEMPETORSK!!!
Sparka dem i skrevet och spring fnittrande därifrån.
Don't Look Back. RUN MATTIAS, RUN!!!

//Roger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar